Jelenlegi hely
NTP-MKO-16-0177 azonosító számú
MÚLT-kor című pályázat
Intézményünk sikeresen pályázott a Nemzeti Tehetség Program keretében meghirdetett Tehetséggondozó programok támogatására, amely a nemzeti kulturális örökség megőrzését, a hazai nemzetiségi hagyományok és a népi kultúra ápolását felvállaló tehetséggondozó programok támogatására jött létre.
Az NTP-MKÖ-16 azonosító számú MÚLT-kor című nyertes pályázat tanórán kívüli, új kezdeményezésű, hazánk nemzeti kulturális örökségének megőrzését, a nemzetiségi hagyományok és a népi kultúra ápolását felvállaló komplex tehetségazonosító, tehetséggondozó program.
A pályázat 2016-2017-es tanévben valósult meg.
A Múlt-kor pályázatban vállalt program zárásaként egy három napos tábor keretein belül ismerkedtünk a régi hagyományokkal. Városlődön az erdei táborban volt szálláshelyünk gyönyörű, magas, fás-hegyes természeti környezetben.
Programok:
- Pápa: A Pápai Református Kollégium Gimnáziuma és Művészeti Szakgimnáziumában megtekintettük az egyiptomi és a református gyűjteményt, majd a református gimnáziumot; a gyerekek amulett festettek, antikoltak. A Kékfestő Múzeumban a kiállítás látogatása után lehetőség volt kipróbálni a kékfestés technikáját: pólóra vagy terítőre festettek a gyerekek különböző mintákat. A református templom megismerése után zsoltárokat énekeltünk.
- Nagyvázsonyban a Kinizsi várral, a várban zajló élettel ismerkedtünk: többek között volt íjászkodás, pecsétnyomó készítés, lovaglás, korhű ruházat felpróbálása. Túráztunk a pálos kolostorhoz. A Postamúzeum és a Szabadkéményes gádoros parasztház is nagy élményt nyújtott.
- Herend: Porcenalium látogatóközpontban a Minimanufaktúra és a Porcelánművészeti Múzeum megtekintése volt a programban.
- Városlőd: Teszt jellegű feladatsor megoldásán keresztül ismerkedtünk meg a település múltjával, ezt követően az üvegfúvás mesterégével.
Visszajelzések:
„Nagyon sokat megtudtam a régen élt emberek mindennapjairól, örülök, hogy ma már nem kell ennyit fáradozni a modern technikának köszönhetően.”
„Érdekes programokban vehettem részt, mindegyik tartalmas volt!”
„Jó volt látni, megtapasztalni hogyan éltek az őseink, így könnyebben értem, amit órán tanulunk.”
Pillanatképek: